fredag 19 februari 2010

# 50 Canada - A visual Journey

OS i Vancouver är i full gång. Det är nu snart tio år sedan jag själv åkte över till Kanada för första gången i mitt liv. Det var den 16 augusti 2000 som jag stod på Arlanda med mamma, pappa och lillasyster tillsammans med ett helt gäng andra noviser på det här med att vara utbytesstudent.

Snabbt vinkade jag av familjen och tänkte inte på att det skulle ta nästan ett år till vi skulle ses igen. Mamma torkade bort en liten tår och tog sedan ett kort på mitt plan när vi lyfte.

Under året i Kanada som 18-åring lärde jag mig fantastiskt mycket om mig själv. Jag bodde i tre olika familjer med tre olika kulturer vilket innebar tre olika sätt att leva.

Sista familjen tillbringade jag sex månader med. Det var en härlig stämning med mycket skratt och underbara minnen. Det var när jag var hos dem och spenderade min påsk som jag fick den här fantastiska boken. Nu kanske den inte är så mycket att tipsa om för er som inte varit i Kanada - men översätt det till vilket annat land som helst ni vistats i en längre tid. Sista månaden spenderade jag i en buss med 82 andra utbytesstudenter och åkte kors och tvärs över detta stora land. Efter två veckor landade vi i Vancouver, Whistler, Banff och alla de andra ställen där OS nu pågår.

Så. Vad jag ville säga var egentligen bara att jag är superglad över att ha fått den här boken nu så här tio år efter min resa.

Titel: Canada - A visual Journey
Författare: -
ISBN: 1-55267-037-6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar