fredag 5 mars 2010

# 64 Sälj dig själv och ta betalt / Ulla-Lisa Thordén

Den här boken borde alla frilansare ha. Ulla-Lisa ger konkreta tips och råd och är ett allmänt bollplank som många frilansare eller egna företagare behöver. Det spelar liksom inte någon roll om du kommit på värsta grejen som alla undrar hur man någonsin klarat sig utan (Internet exempelvis) om du inte kan sälja in det. Själv är jag i lärandeprocessen, jag tycker verkligen att det är roligt att sälja och kan hitta argument - till andras produkter och tjänster. Att prissätta mig själv däremot tycker jag är svårt och finner därmed mycket nytta med den här boken.

Hur boken kom till min bokhylla? Jag hittade den hos mamma och frågade om jag fick den och det fick jag. Så hem och leta hos era föräldrar - kanske har de böcker ni önskar ni hade. Fråga om de verkligen har större nytta av den än vad ni har...

Titel: Sälj dig själv och ta betalt
Författare: Ulla-Lisa Thordén
ISBN:978-91-47-09453-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar