onsdag 3 februari 2010

# 34 Sköna balkonger och terrasser / Kerstin Engstrand

Den här boken har jag lånat på bibblan. Jag har läst den från pärm till pärm. Bläddrat i den. Vänt upppochner. Tittat på enstaka bilder.

Jag är helt enkelt fast besluten om att vår balkong på 7,5 kvm ska bli något annat än betong och metall i vår. Det ska bli en oas att öppna upp till på eftermiddagarna. Ett skönt kvällsthé som avnjutes invirad i en filt och solen som går ner över Biskopsgården.

Jag har länge varit på jakt efter en bra balkongbok och efter en tur till kära stadsbiblioteket hittade jag så denna bok. Det finns säkert flera bra dito men nu är jag mest bara förälskad i den här eftersom det är den första jag hittat som helt är inriktad mot våra fina utestadsrum.

Ni kanske inte vet, men jag är uppvuxen utanför Vimmerby i ett paradis. Det var kanske inte så mycket till paradis när vi flyttade dit, men allt eftersom mamma fått sätta händerna i jorden har det verkligen blivit min tillflyktsort. Uppvuxen med 10 000 kvm trädgård kan ni ju tänka mina ambitioner för denna lilla balkong. Så, om ni har några sticklingar eller andra uteväxter som ni inte vill ha får ni gärna ge dem till mej. Mejla på marie.alser@gmail.com.

Med detta vill jag säga att jag längtar efter vår och sommar. Inte mer snö.

Titel: Sköna balkonger & terrasser
Författare: Kerstin Engstrand
ISBN: 91-518-4090-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar