lördag 20 februari 2010

# 51 Alla tiders huskurer / Siv Hellgren

Just nu bor det ett virus i min hals och näsa. Jag har långtgående planer på att vräka den j*veln och funderar på vilken metod som är effektivast... då är det bra att ha en sån här bok med tips från tiden innan det statliga (och nu privatiserade) apoteket fanns.

Alla som känner mig vet att jag hyser en viss skeptisism till sjukvården (framför allt på vårdcentraler) då jag många gånger vetat vad det varit för fel på mig men inte har den formella rätten att skriva ut recept till mig själv och läkaren eller sjuksköterskan vägrat lyssna. Därför passar den här boken mig perfekt. Den ser ut som den kommer från 70-talet med grön-vita illustrationer och är helt underbar. Som första tips står "Tusen och en kurer mot FÖRKYLNING" - helt perfekt för mig med andra ord.

Jag tror att jag köpte boken när jag själv sålde jultidningar för länge sen och använde ofta s. 71 - den med bilden på en fot och zonterapeutiska punkter. Oftast praktiserades det på min mamma som fick stå ut med det mesta. Tur att hon älskar fotmassage!


Titel: Alla tiders huskurer
Författare: Siv Hellgren
ISBN: 91-552-2757-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar