torsdag 11 februari 2010

# 42 Nya Sudoku / Bokförlaget Semic

Okej, det här kanske inte är en bok som ni tänker er. Men den har ett ISBN-nummer och ser ut som en bok och därför får den plats i min blogg. Det är nämligen så att sudoku har räddat mig från många tråkiga spårvagnsresor och även när jag inte kunnat somna och därför utgör en viktig del i mitt liv.

Innan jag jobbade med ett event för Volvo hade jag mest fnyst åt det hela, hade inte orkat sätta mig in i vad det var som skulle göras och brydde mig allmänt lite. Under eventet var det till och från ganska mycket dö-tid som var tvunget att utnyttjas på nåt sätt. Understimulerad som jag var knep jag åt mig ett sudoku från Metro och spände fast mellan bladen på skrivplattan och började så smått. Efter ett tag var vi ett helt gäng som höll på och aldrig hade vi väl sett så upptagna ut som då. Det var till och med så att deltagarna på eventet kom fram och frågade "hur ligger vi till" eftersom de trodde att vi skrev ner allt som hände. Med ett glatt leende på läpparna svarade vi att det såg bra ut. Vårt sudoku-beroende höll vi internt.

I slutet på eventet fyllde jag år och på morgonen av H fick jag den här boken. Nästföljande arbetsdag fick jag ett liknande paket av mina jobbarkompisar vilket visade sig innehålla en annan sudoku-bok! Lyckan var gjord, nu slapp jag vara utan sudoku på två år!

Det fiffiga med de här böckerna är att de har sju nivåer- allt från mjukstart till kamikaze-nivå vilket innebär att alla kan lyckas. Jag gör det för att hålla igång mitt tänkande och för att det är så skönt när siffrorna börjar falla på plats.

Titel: Nya Sudoku
Författare: Bokförlaget Semic
ISBN:978-91-552-3725-7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar