lördag 6 februari 2010

# 37 Göteborgs lilla promenadguide / Kabusa Böcker

Även idag kommer ett tips i sann 365saker du kan göra-anda. Att ta sig ut runt om i Göteborg och se alla pärlor som finns kan vara lite knixigt om man inte har en guide.

Den här boken kanske inte är så rolig om man inte bor i Göteborg. Se den då som en inspiration att göra samma sak i DIN stad. Ta kontakt med Kabusa Böcker och ställ frågan om de skulle vara intresserad om du bara hittade alla fina ställen man kan besöka inom en mils radie från där du bor. Jag lovar att alla små städer runt omkring i Sverige har fina promenadstråk som bara väntas på att få bli publicerade i en liten promenadguide.

Hur som helst. Den här boken gav jag till H efter ett tips från min kompis F. Jag tror dock att det var en present mer till mig själv än till H eftersom det mest är jag själv som använt den. Idag slog vi slag i saken och begav oss till tipset på s. 34: Svarte Mosse i Biskopsgården. Nu kanske jag inte ska understryka hur fint det var för då försvinner vår nyfunna pärla till att bli exploaterat som Skatås. Fast jag kan inte låta bli bara för det var så lagom sträckor och skönt avstånd hemifrån. I boken står det att närmsta hållplats är Temperaturgatan, men jag kan tipsa om att gå av vid Friskväderstorget istället - lite närmare till själva sjön och naturslingorna.

Det finns fler tips, närmare 86 stycken runt om Göteborg vilket innebär att vi nog har att göra i nästan två år om vi skulle använda varje helg till något nytt ställe. Tre år om man inte är ute riktigt varje helg. Så. Bara att börja pricka av och känna sig stolt över att lära känna staden lite bättre gång för gång!

Titel: Göteborgs lilla promenadguide
Författare: Okänt /Kabusa Böcker
ISBN: 978-91-7355-038-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar