söndag 21 februari 2010

# 52 Jobbguiden - tips och inspiration till dig som söker jobb / Anders Larsson, Johan Hjelte, Niklas Jonsson & Jorge Vasquez

Den här boken fick min sambo under några år när vi pluggade. På baksidan står det att den kostar 250:- men han fick flera stycken utan att betala något alls. Jag tror inte att han har öppnat den själv men jag har gjort det desto fler gånger för att få tips till CV och hur jag ska bete mig på intervjuer.

Säkert finns många av bokens tips på Internet och jobb-sökar-sidor men det fiffiga med en bok är att man kan sätta små fina post it-lappar där man kan skriva sina egna frågor man tänker ställa till företaget eller punkta ner sina styrkor och annat man vill komma ihåg extra bra.

I dessa tider med hög arbetslöshet tänkte jag att det här boktipsen kunde komma väl till pass. Själv har jag använt boken för att själv reda ut mina svar på de 53 mest vanliga frågor som kan komma på en intervju eller att man ska tacka ja till dryck om du erbjuds - inte för att du kanske vill ha utan för att visa på en social förmåga att kunna småprata när kaffet bryggs... tipsen är många och du väljer själv vilka som passar dig! Lycka till!

Titel: Jobbguiden - tips och inspiration till dig som söker jobb
Författare: Anders Larsson, Johan Hjelte, Niklas Jonsson & Jorge Vasquez
ISBN: 978-919776780-4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar