fredag 26 februari 2010

# 57 Bonniers världsatlas / Johanna Möller

Nu kom det visst ett "uppslagsverk" direkt efter ett annat, men det är för att jag är sjuk och inte orkat läsa någon ny bok att tipsa om. Hemma hos mig har det alltid funnits uppslagsverk och atlas varför det vid tveksamheter om ett tings eller plats vara eller icke vara lätt kunnat redas ut.

Jag är en kartoman. Jag måste ha en analog karta med mig. Nu vet jag att det finns fina "apps" till sånna här fina telefoner. Men jag har inte en sån fin telefon utan går fortfarande omkring med mina kartor. Kartor som tejpats både en och två gånger. Den här boken är dock fortfarande intakt.

Om man inte använder sig av kartor så mycket kan man hitta på andra saker med en kartbok. Exempelvis hitta roliga namn på städer och länder som man kan göra fyndiga vitsar kring av typen "Vart hittar man billiga kor?" - i Ko-rea! Med hjälp av en kartbok kan man hitta många fler och sånna som inte någon har hört förut.

Titel: Bonniers världsatlas
Författare: Johanna Möller
ISBN: 9-1005-8131-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar