lördag 27 februari 2010

# 58 Istället för vykort / Johan Johansson

Den här boken har jag själv inte läst. Däremot har min sambo H läst den flera gånger och kan inte nog få mig att förstå hur bra den är. Det är tack vare H som jag ändå kan tipsa om den eftersom han i princip citerat hela boken så att jag inte behövt läsa den.

Johan Johansson är en svensk rock/vis-artist med en lång karriär. Han har rest mycket och länge och befinner sig oftast ifrån sin familj. Han gillar inte vykort för att han själv inte orkar läsa de han får och eftersom han är vänsterhänt smetar han ut bläcket på de han skriver. Vad han istället gjort är att skriva om sina upplevelser utomlands i sin egen gästbok på sin hemsida. Det är ofta ett sarkastiskt språk med märkliga observationer. Det är dessa nedtecknade krumelurer som blev en bok.

Jag ska verkligen läsa den. Men inte när någon säger "Du måste läsa den här boken, den är så sjukt rolig". Då får jag lite avsmak även om den säkert är jättebra. Och jag måste erkänna att den verkar sjukt rolig.

Titel: Istället för vykort
Författare: Johan Johansson
ISBN: 9-1975-849-40

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar