onsdag 24 februari 2010

# 55 Nalle Puh - samlade berättelser och verser / A.A Milne

När vi var små var dagens höjdpunkt på kvällen när bissingarna var borstade och pyjamasen på. Min bror och jag kröp upp vid varsin sida av mamma i soffan och så började hon läsa.

Föga förvånad läser jag dagens artikel: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6662640.ab och konstaterar att jo, jag är nog lite smartare ändå :-) Oavsett vilket så är den här boken helt fantastisk. Vi hade en period i Piteå då vi läste högt ur boken, ungefär ett kapitel varje kväll. Det är ett mysigt sätt att avsluta dagen som vi tyvärr inte återupptog när vi flyttade till Göteborg. Vi har ungefär halva boken kvar av Nalle Puhs och hans vänners äventyr.

Jag funderar på om vi, när allt omfixningskaos här hemma är över, ska ta upp vår mysiga kvällsrutin igen... Annars uppmuntrar jag er att instifta en högläsningsstund där hemma!

Titel: Nalle Puh - samlade berättelser och verser
Författare: A.A Milne
ISBN: 91-638-3534-7


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar