fredag 29 januari 2010

#29 En lycklig man / Arto Paasilinna

En av få böcker i den här bloggen som klassas som skönlitterära. Jag vet inte varför det blivit så men jag tycker inte att skönlitterära böcker alltid ger något mer än ro för stunden. Det kanske inte heller är deras syfte, men jag gillar böcker som sätter sig och som man kan använda sig av längre fram. Den här boken fick min sambo av sin mor på en födelsedag. Boken låg ganska länge orörd och oläst tills jag en kväll i Piteå verkligen behövde något att läsa. Det blev En lycklig man. Nu är det så länge sen jag läste den att jag inte kan ge något klämkäckt citat eller underfundighet. Men eftersom den ändå platsade här i bloggen har den ju gjort nåt med mitt liv och jag tror att den skänkte en stor portion skratt medan jag läste den. Kanske behövs inte fler argument än så? Jag kan ju också inflika att jag trodde den skulle vara tristast i världen att läsa så mina förhoppningar var inte speciellt högt ställda. Så det är mitt tips till när ni läser den här boken. Tro inte att den är bra vad ni än gör.

Titel: En lycklig man
Författare: Arto Paasilinna
ISBN: 9176089967

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar