torsdag 14 januari 2010

Sköna bröst / Lindex

Finns det något finare än bröst? Ja det kanske det finns, men jag tycker att kvinnors bröst är otroligt vackra. Boken fick jag av min bror och svägerska i födelsedagspresent. Jag fyller i oktober, rosa månaden och tillika månaden där bröstcancer-forskningen står i centrum. En kompis kom hem till mig någon gång efter att jag fått boken och utbrast med sitt allra hjärtligaste skratt: ”Marie, du är så rolig för du har såna märkliga böcker i din bokhylla” och syftade på denna och ”Hångla mer”. Ja, nu när ni vet vilka 14 av mina böcker är får ni själva göra bedömningen om de är märkliga eller ej :-) Hur som helst är boken en hyllning till brösten och berättar allt du ville veta och lite till om dessa älskade, ja, meloner, lökar, bomber – kärt barn har många namn!

Titel: Sköna bröst!
Författare: Lindex (plus ett antal skribenter & illustratörer)
ISBN:0-972071-88-2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar