måndag 11 januari 2010

Städa! / Estrid Bengtsdotter & Lotta Kuhlhorn

Jag älskar när det är rent och snyggt omkring mig. För då kan man inget annat än att stöka ner! Den här boken fick jag av min bror och hans fru när vi flyttade till Piteå (tror jag). Det är nämligen allmänt känt att jag aldrig någonsin höll någon ordning på mitt rum när jag var liten. Jag gjorde gångar in till sängen så folk slapp snubbla. När högen med saker växt tillräckligt skulle jag börja göra en tunnel. Så långt lät dock mamma det aldrig gå. Däremot gav hon mig en halvtimme en gång att ta bort varenda pinal från golvet, det fick inte ligga något på mitt golv när hon kom upp nästa gång. Sagt och gjort, efter en halvtimme var det inspektion av rummet och mycket riktigt, inte en enda sak låg på mitt golv. Allt hade flyttats ut till TV-rummet. Jag hade uppfyllt mammas order och hon kunde inte riktigt säga något. Mitt golv var tvärrent! Den här boken brukar jag i alla fall ta fram när jag vill ha lite extra inspiration. Som vilken macka jag ska göra när jag städat klart, eller vikten av bra städmusik. Nästan alltid efter att jag läst den här boken blir jag inspirerad att göra en storrensning i någon del av lägenheten. Eller dra igång värsta damm-projektet. Det händer också att lägenheten genomgår en flyttstädning fastän att vi bor kvar i den.

Titel: Städa!
Författare: Estrid Bengtsdotter & Lotta Kuhlhorn

ISBN:91-7588-363-5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar