måndag 4 januari 2010

Hångla mer / Klas Hallberg

Boken har jag köpt själv på uppmaning av min kompis Fanny. Jag tyckte att titeln var rolig och även undertiteln: En bok om att ge sig hän. Jag gillar verkligen det. Jag må har mina rutiner och strukturer och tycker om när jag vet vad som ska hända. Men det kanske är för att skapa plats och utrymme för de här spontana inslagen i mitt liv som jag behöver strukturen? Jag behöver ha med mig boken lite då och då i tankarna, när jag fastnar lite för mycket i hur jag borde göra. Som när jag skulle handla och hade sagt till H att jag tar affären som ligger närmast. Sen fick jag ett infall och hoppade på en spårvagn och tog en affär längre bort. Helt krejsy enligt mej så jag ringde förstås upp H och berättade vad jag nyss gjort. Jag såg det inte, men kände att han ryckte på axlarna och så sa han: ”Jaha, jamen då ses vi hemma sen.” Vad jag menar är att det inte behöver vara så svårt att ge sig hän och testa vad som händer om man ändrar en rutin. Jag växer varje gång det händer i alla fall. Att boken dessutom är sjukt rolig att bläddra i är en bonus. Hallberg har verkligen använt sig av typografins konst.

Titel: Hångla mer!
Författare: Klas Hallberg
ISBN: 91-27-10881-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar