onsdag 13 januari 2010

Familjens projektledare säger upp sig / Gunilla Bergenstam

Ni skulle bara veta hur många gånger jag lämnat in uppsägningar kring denna roll. Jag gissar att jag heller inte är ensam. Nu har jag gjort det så många gånger att jag börjar inse att det är mitt ansvar att inte från första början ta på mig den om jag inte vill. Precis som att ge sig hän handlar det om att ibland skita i att folk förväntar sig att just du borde ha gjort något. Det kunde lika gärna varit din partner eller din kollega – om det inte är bestämt såklart. Som det här med att skicka kort till nära och kära när de fyller år. Det står inte i några avtal eller protokoll som jag har skrivit på att det är mitt ansvar. Ändå har jag tagit på mig det för att jag tycker det är lite mysigt. Och sen klagar jag över att H aldrig tänker på det. Jag måste erkänna att det är fel av mig. Nåväl, oavsett vilket så är boken rolig och tänkvärd.

Titel: Familjens projektledare säger upp sig
Författare: Gunilla Bergenstam
ISBN: 978-91-37-13217-4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar