söndag 10 januari 2010

Konsten att läsa tankar / Henrik Fexeus

Gissar att ni hört talas om Henrik Fexus och hans Hjärnstorm som gick på SVT. Om ni inte har det kan ni köpa den här boken. Om ni har det kan ni köpa den här boken också. Eller låna på närmaste bibliotek går också bra förstås! Jag köpte boken på bokmässan i höstas som present till min sambo. Jag började läsa den före honom men så kom han i fatt mig och vi började läsa varandras tankar vid köksbordet och det sjuka är att det har funkat. Nu kanske det beror på att vi nästintill har varandras hjärnor, men ändå var det tack vare ett tips från författaren som jag lyckades säga H:s mening innan han själv. Det är inget hokus pokus med det Henrik skriver eller gör, bara läsning av det mänskliga kroppsspråket. Ungefär som att vi varje dag läser varandras kroppsspråk och förstår att någon vill sätta sig bredvid dig på bussen utan att den säger något. Fast i den här boken får man gå ett steg längre. Som att härma någon i en intervju för att få den att gilla en själv.

Titel: Konsten att läsa tankar
Författare: Henrik Fexeus
ISBN:978-91-7232-140-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar