fredag 8 januari 2010

Vad djuren gör när ingen stör / Cornelia Waldersten

Jag tror att den här boken är en av de mest uppskattade i min bokhylla. Den är genialiskt enkel men extremt komplex på samma gång. Författaren skriver på baksidan ”När ingen tittar på utmanar vi oss själva med några märkliga danssteg i hallen eller en vågad grimas framför den smutsiga spegeln./…/ Kanske är vi inte ensamma, kanske gör djuren samma sak när vi inte tittar på?” Ja ni förstår, Cornelia tar några av våra mest älskade djurs främsta attribut och ändrar placering eller funktion och vips finns där långt många fler talanger än vad naturprogrammen någonsin lyckas fånga. Jag gillar enkla saker och den här boken är enkel. Det enda som står i boken är vilket djuret är, sen är det bilder. Fina bilder som man kan kolla på länge. Det bästa är att boken passar ung som gammal. Jag har testat så jag vet!

Titel: Vad djuren gör när ingen stör
Författare: Cornelia Waldersten
ISBN: 978-91-976190-4-2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar