onsdag 6 januari 2010

Upplevelsens materialitet / Tom O´Dell

Jag vet inte om det frångått någon vid den här tidpunkten att jag är utbildad upplevelseproducent?! Oavsett vilket kommer det att komma tips rörande detta ämne i denna blogg och här kommer det första och bästa tipset i ämnet. Boken är uppdelad i flera texter med olika författare. Gemensamt pratar de om allt som finns omkring en upplevelse av något. Exempelvis en stad eller en marknad. Någonstans i boken står det att ett bungy jump inte är så mycket till upplevelse om inte säkerhetslinorna finns. Då är det ett självmord. Om man får tillskriva böcker en personlighet så vill jag säga att den här boken är klok och säger mycket av det jag själv vill säga med att skapa upplevelser för andra. Det finns idag en överrepresentation kring begreppet upplevelse som jag ibland håller på att spy på. Jag önskar ibland att man kikat i den här boken samt i boken som kommer på tips 12 för att förstå vad som händer ”bakom” upplevelsen. Kort sagt undersöks materiella villkor ur olika aspekter, som var och en utgör förutsättning för våra upplevelser.

Titel: Upplevelsens materialitet
Författare: Tom O´Dell
ISBN:91-44-04164-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar