tisdag 5 januari 2010

Idéer / Dorte Nielsen

Boken tipsades om i en kurs jag läste i Piteå som då hette ”tillämpad grafisk kommunikation”. Jag var den ende upplevelsestudenten som läste med designstudenterna. Jag fick till och med höra efter en pitch vi gjorde att ”det märks att den här gruppen inte enbart består av designers, det är något mer som tillförts konceptet” – gissa om jag växte tio centimeter. Hur som helst, boken är fiffig och rör om i hjärnan. Går att använda och utveckla hur långt som helst. Jag har använt en del av idéerna både för att komma vidare med privata projekt men också sånt som ger klirr i kassan. Man får de där jobbiga frågorna rätt upp och ner utan att man kan komma undan dem. Jag kan tyvärr inte ge något mer exempel, eftersom de flesta är hemligstämplade ;-) Dessutom behöver idéerna inte vara världsomvälvande för att vara helt fantastiska. Om du gillar idén är den bra!

Titel: Idéer
Författare: Dorte Nielsen
ISBN: 91-7843-184-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar